Näin tehtiin Kaikki on hyvin
Esituotanto (2/9) - Kuvauspaikkakierros

Kuvauspaikkakieroksella yritettiin saada kiinni siitä ajatuksesta, jollaisena kussakin paikassa kuvattava kohtaus on piirretty kuvakäsikirjoitukseen. Kun ajatuksen pää oli saavutettu, piti ajatusta soveltaa mahdollisimman hyvin kuvauspaikan tarjoamiin resursseihin. Useimmiten kävi niin mäihä, että kuvauspaikka oli kuin tehty käytettäväksi kuten kuvakäsikirjoituksessa oli suunniteltu.

Ohjaajan päiväkirjasta “Tänään oli kuvauspaikkakierros ja ensimmäinen täysi työpäivä. Kiersimme ensin huoneistot, joista jokainen oli juuri sitä mitä haimme. Tapasimme myös muutaman näyttelijän, ja siltäkin osin ulkoiset puitteet ovat kohdallaan. Vähän liikaa pehmoleluja yhdessä asunnossa, mutta meillä on koko päivä aikaa siivota niitä piiloon.“


seuraava
(C) Ismo Kiesiläinen, Ihmiskunnan ainoa toivo 2001